۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۱۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

تنها۴۸هزار دانش‌آموز لرستان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

تنها۴۸هزار دانش‌آموز لرستان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ۲۳۵ هزار دانش‌آموز بین پنج تا ۱۲ سال استان تنها ۴۸ هزار نفر دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و آمار ابتلا در لرستان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها بر لزوم واکسیناسیون دانش آموزان لرستانی در مقابل بیماری کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: آمار ابتلاء به کرونا رو به افزایش است.

وی گفت: والدین دانش آموزان نسبت به تکمیل دوز دوم و سوم واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ۲۳۵ هزار نفر دانش آموز با سنین بین ۵ تا ۱۲ سال، فقط ۴۸ هزار نفر دز اول را دریافت کرده‌اند، افزود: توصیه می‌شود هم‌استانی‌های گرامی با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

دلفان با اشاره به اینکه آمار دوز اول واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان، ۸۹.۱ درصد است، افزود: آمار دوز دوم ۷۹.۱ درصد و دوز سوم که در سلامت مردم و پیشگیری بیماری اهمیت و نقش بسزای دارد فقط ۳۵.۴ درصد تزریق واکسن داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: از مردم انتظار داریم برای دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند چرا که باعث کاهش ابتلاء به بیماری کرونا، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مقایسه آمار سه روز گذشته بیانگر افزایش میزان ابتلاء به کرونا در استان است و این یعنی هشدار کرونا هنوز هم هست و امکان مبتلا شدن وجود دارد، همچنان هست.

کد خبر 5461164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha